septembris

diskusijas

  • piektdiena, 05.10
    Normunds Naumanis
    Nāve kā politika
    Šokējoša žurnālistika un aktuāla publicistika, pārvērsta mākslas tēlos — tā varētu nosaukt divus spilgtus šī rudens teātra piedzīvojumus, ko piedāvāja mūsu reģiona galvenie starptautiskie teātra festivāli Homo Novus (Rīgā) un Sirenos (Viļņā).
  • piektdiena, 05.10
    Ieva Zole
    par divām festivāla Homo Novus izrādēm
    Ja es spētu īstenot visas glupības, ko fantazēju, mana dzīve būtu nesalīdzināmi labāka
  • piektdiena, 05.10
    Toms Treibergs
    Smagi, bet skaisti
    Valmieriešu veikumam piemīt stipra pēcgarša, pietiekama, lai būtu vērts mērot ceļu uz Vidzemi
  • piektdiena, 05.10
    Анна ГОРСКАЯ, Майя ВЕЙДЕ
    Homo Novus. Счет 3:2 в нашу пользу
    Hынешний фестиваль нового театра Homo Novus, прошедший в Риге с 19 по 29 сентября, принес несколько крупных разочарований, но все равно прошел на ура. Потому что откровений на нем было больше. Мы написали отчет о наиболее ярких моментах фестиваля — узнавайте, вспоминайте, радуйтесь, что в Риге бывает так интересно.
  • piektdiena, 05.10
    Dita Eglīte
    Britu humors un igauņu brīvība
    Šajā rakstā pievērsīšu uzmanību tiem Homo novus pasākumiem, kuros būtiska ir dejas un horeogrāfu klātbūtne.
  • pirmdiena, 01.10
    Krista Burāne
    Klusā deja
    Liekas, ka no visām Homo Novusa piedāvātajām izrādēm Džonatana Barouza un Mateo Fardžiona darbi ir vistuvāk cilvēka radošajai būtībai, aizmirstot par viņa sociālo statusu, psiholoģiju vai dzīvniecisko dabu.
  • piektdiena, 28.09
    Agnese Lūse
    Palīdzi man izturēt šo nakti
    Pārmaiņas pēc ir tik patīkami skatīties mākslu, kas neprasa sarežģītu kodu un simbolu struktūras šifrēšanu un teorētiskas priekšzināšanas, un kas ļauj vienkārši smieties par asprātību, neslēptu un apzinātu muļķošanos.
  • piektdiena, 28.09
    Orests Silabriedis
    Duets sēdus
    No pirmās līdz pēdējai kustībai šis priekšnesums ir mūzika. Turklāt gudri veidota, polifoniski smalka, impulsu saspēlēm bagāta, līdzsvarā starp nejaušo un izstrādāto.
  • trešdiena, 26.09
    Ieva Priediena
    BR.#04 BRISELE
    Tā ir izrāde, kuru brīžiem pat grūti skatīties, bet noteikti jāredz. Kaut vai lai pārbaudītu savas robežas…
  • otrdiena, 25.09
    Sergejs Timofejevs
    Tikšanās telpa
    Man vienmēr ir patikusi Upīša pasāža . Daudzus gadus šeit dzīvoja mani draugi, bet es netālu strādāju un reizēm iegāju kādā no vietējām kafejnīcām uzkost vai iedzert kādu tasi kafijas .
  • otrdiena, 25.09
    Edīte Tišheizere
    Silts septembra vakars
    Vakars ir brīnišķīgs. Deviņi. Upīša pasāža. Man patīk...
  • pirmdiena, 24.09
    Krista Burāne
    Par smēķēšanu
    Lekciju viņš nospēlē lieliski un es jūtos kā studente, kura sēž auditorijā ar advancētu, savu priekšmetu mīlošu pasniedzēju „pie tāfeles“.
  • svētdiena, 23.09
    Krista Burāne
    Reiz bija
    Pēc izrādes kāds saka, ka jaunā dejotāja un māksliniece spēlējoties ar mazām lietām līdzīgi, kā Ņekrošus ar lielajām.
  • svētdiena, 23.09
    Vilnis Vējš
    Meklējot pazudušo darbinieku
    Tomēr es nebeidzu brīnīties – kā šis vairāk nekā stundu garais nenozīmīguma kāpinājums tomēr savādā kārtā man likās bēdīgs?
  • piektdiena, 21.09
    Ieva Zole
    Spiegel im Spiegel
    Tik reti šodienas teātrī, ar dzelžainu precizitāti izvēloties ķieģeļus, no kuriem būvēt izrādi, izdodas radīt tādu izrādes “celtni”, kas neatstāj vienaldzīgu un pēc kuras negribas tā vienkārši doties mājās.
  • ceturtdiena, 20.09
    Baņuta Rubesa
    Septiņas pārdomas
    HOMO NOVUS atklāj 7. Festivālu ar drosmi. Septiņas pārdomas.
  • otrdiena, 18.09
    Ilze Rudzīte
    Saruna ar izrādes Dienu putas režisoru Florianu fon Hoermanu
    Mēs aicinām publiku piedalīties kolektīvā sapnī. Sapnis vienmēr ir dažādu gadījuma rakstura stāstu sajaukums, tomēr īsti nav skaidrs, kuri no tiem ir reāli.
  • pirmdiena, 20.08
    Gundega Laiviņa
    Gaidām festivālu un jūsu atmiņas!
    Meklējam zīdainīti ar baltu ādas krāsu Romeo Kasteluči izrādes BR.#04 Brisele pirmajai ainai, pārbūvējam Upīša Pasāžu...
Cube-Media

 

HN iesaka 

Festivāla bilžu galerija

Olgas Žitluhinas sarunu ar izrādes DUETS SĒDUS horeogrāfu Džonatanu Barouzu (Londona) lasiet šeit

Viestura Kairiša sarunu ar izrādes BR.#04 BRISELE režisoru Romeo Kasteluči lasiet šeit.

Pētera Krilova sarunu ar izrādes PAISUMS UN BĒGUMS režisoru Mariano Pensoti (Buenosairesa) lasiet šeit.

Ineses Voikas sarunu ar izrādes MEKLĒJOT PAZUDUŠO DARBINIEKU režisoru Rabi Mrue (Beirūta) lasiet šeit.

Ilzes Rudzītes sarunu ar izrādes KAIJA režisoru Kristianu Smedsu (Helsinki) lasiet šeit.

 

darbnīca

Praktiskās dramaturģijas treniņš (Interdisciplinary Dramaturgy Coaching)

Vada: Janešs Janša (Ļubļana) un Ivana Ivkoviča (Zagreba)

Rīga, 22.-24.septembris

Praktiskās dramaturģijas treniņš (PDT) ir meistardarbnīca par dramaturģiskās struktūras nozīmīgo lomu mūsdienu skatuves darba veidošanā. Treniņa mērķis ir palīdzēt autoram izrādes veidošanā, akcentējot darbu pie satura un formas skaidrības.
Dalībnieki (režisori, horeogrāfi u.c.) ir aicināti pieteikt savus projektus, kas atrodas izstrādes stadijā. PDT vadītāji pēc iepazīšanās ar projektu sniegs individuālu konsultāciju, aicinot dalībnieku uz atvērtu un kritisku dialogu par radošo ieceri un realizāciju. Šajā analītiskajā sarunā autoram ir iespēja padziļināt zināšanas, iegūt papildus informāciju un jaunu skatījumu uz savu darba procesu.

Pieteikšanās dalībai pa tālruni 67212621 vai laura@theatre.lv

Dalība darbnīcā ir bez maksas. Sarunas notiek angļu valodā! Tās ir individuālas un notiek bez klausītāju līdzdalības.


Meistardarbnīcas vadītāji

Janešs Janša (Janez Janša) ir starpdisciplināru projektu režisors, autors, performanču mākslinieks. Studējis socioloģiju un teātra režiju Slovēnijā un Beļģijā. Viņa jaunākie darbi ir interaktīvā izrāde Miss Mobile, performance miera uzturēšanas misiju kareivjiem We Are All Marlene Dietrich For un 1969.gada izrādes slovēņu kulta izrādes Pupilija, Papa Pupilo and The Pupilceks rekonstrukcija.
J.Janša ir spožs teorētiķis, spēles mākslu žurnāla Maska un producentu apvienības Maska dibinātājs, kā arī redaktors Mūsdienu dejas teorijas (2001) un Mūsdienu teātra teorijas (1996) izdevumiem.
www.maska.si

Ivana Ivkoviča (Ivana Ivkovič) kā dramaturģe regulāri sadarbojas ar Horvātijas dejas kompānijām oor un BADco. (viesojās Homo Novus 2005. gada festivālā), Horvātijas radio un Dramatisko Mākslu Centru. I.Ivkoviča ir mākslu žurnāla Frakcija redkolēģijas locekle un koordinē projektu Zagreb - Cultural Capital of Europe 3000, kas apvieno 8 Zagrebas neatkarīgas organizācijas teātra, jauno mēdiju, vizuālās mākslas, teorijas un arhitektūras jomā.
www.cdu.hr

PDT ir starptautisks izglītības projekts, kas tika izveidots pēc vairāku Austrumeiropas mūsdienu mākslas organizāciju iniciatīvas, apzinoties augstvērtīgas izglītības trūkumu dramaturģijas jomā. Tā darbnīcas ir notikušas Belgradā, Zagrebā, Ļubļanā, Berlīnē, Dubrovņikos, Tallinā un Vīnē.
PDT idejiski saistās ar šobrīd aktuālo projektu - East Dance Academy – brīvu zināšanu un pieredzes apmaiņas platformu, kas nodarbojas ar Austrumeiropas mūsdienu dejas vēstures apzināšanu.