septembris

diskusijas

  • piektdiena, 05.10
    Normunds Naumanis
    Nāve kā politika
    Šokējoša žurnālistika un aktuāla publicistika, pārvērsta mākslas tēlos — tā varētu nosaukt divus spilgtus šī rudens teātra piedzīvojumus, ko piedāvāja mūsu reģiona galvenie starptautiskie teātra festivāli Homo Novus (Rīgā) un Sirenos (Viļņā).
  • piektdiena, 05.10
    Ieva Zole
    par divām festivāla Homo Novus izrādēm
    Ja es spētu īstenot visas glupības, ko fantazēju, mana dzīve būtu nesalīdzināmi labāka
  • piektdiena, 05.10
    Toms Treibergs
    Smagi, bet skaisti
    Valmieriešu veikumam piemīt stipra pēcgarša, pietiekama, lai būtu vērts mērot ceļu uz Vidzemi
  • piektdiena, 05.10
    Анна ГОРСКАЯ, Майя ВЕЙДЕ
    Homo Novus. Счет 3:2 в нашу пользу
    Hынешний фестиваль нового театра Homo Novus, прошедший в Риге с 19 по 29 сентября, принес несколько крупных разочарований, но все равно прошел на ура. Потому что откровений на нем было больше. Мы написали отчет о наиболее ярких моментах фестиваля — узнавайте, вспоминайте, радуйтесь, что в Риге бывает так интересно.
  • piektdiena, 05.10
    Dita Eglīte
    Britu humors un igauņu brīvība
    Šajā rakstā pievērsīšu uzmanību tiem Homo novus pasākumiem, kuros būtiska ir dejas un horeogrāfu klātbūtne.
  • pirmdiena, 01.10
    Krista Burāne
    Klusā deja
    Liekas, ka no visām Homo Novusa piedāvātajām izrādēm Džonatana Barouza un Mateo Fardžiona darbi ir vistuvāk cilvēka radošajai būtībai, aizmirstot par viņa sociālo statusu, psiholoģiju vai dzīvniecisko dabu.
  • piektdiena, 28.09
    Agnese Lūse
    Palīdzi man izturēt šo nakti
    Pārmaiņas pēc ir tik patīkami skatīties mākslu, kas neprasa sarežģītu kodu un simbolu struktūras šifrēšanu un teorētiskas priekšzināšanas, un kas ļauj vienkārši smieties par asprātību, neslēptu un apzinātu muļķošanos.
  • piektdiena, 28.09
    Orests Silabriedis
    Duets sēdus
    No pirmās līdz pēdējai kustībai šis priekšnesums ir mūzika. Turklāt gudri veidota, polifoniski smalka, impulsu saspēlēm bagāta, līdzsvarā starp nejaušo un izstrādāto.
  • trešdiena, 26.09
    Ieva Priediena
    BR.#04 BRISELE
    Tā ir izrāde, kuru brīžiem pat grūti skatīties, bet noteikti jāredz. Kaut vai lai pārbaudītu savas robežas…
  • otrdiena, 25.09
    Sergejs Timofejevs
    Tikšanās telpa
    Man vienmēr ir patikusi Upīša pasāža . Daudzus gadus šeit dzīvoja mani draugi, bet es netālu strādāju un reizēm iegāju kādā no vietējām kafejnīcām uzkost vai iedzert kādu tasi kafijas .
  • otrdiena, 25.09
    Edīte Tišheizere
    Silts septembra vakars
    Vakars ir brīnišķīgs. Deviņi. Upīša pasāža. Man patīk...
  • pirmdiena, 24.09
    Krista Burāne
    Par smēķēšanu
    Lekciju viņš nospēlē lieliski un es jūtos kā studente, kura sēž auditorijā ar advancētu, savu priekšmetu mīlošu pasniedzēju „pie tāfeles“.
  • svētdiena, 23.09
    Krista Burāne
    Reiz bija
    Pēc izrādes kāds saka, ka jaunā dejotāja un māksliniece spēlējoties ar mazām lietām līdzīgi, kā Ņekrošus ar lielajām.
  • svētdiena, 23.09
    Vilnis Vējš
    Meklējot pazudušo darbinieku
    Tomēr es nebeidzu brīnīties – kā šis vairāk nekā stundu garais nenozīmīguma kāpinājums tomēr savādā kārtā man likās bēdīgs?
  • piektdiena, 21.09
    Ieva Zole
    Spiegel im Spiegel
    Tik reti šodienas teātrī, ar dzelžainu precizitāti izvēloties ķieģeļus, no kuriem būvēt izrādi, izdodas radīt tādu izrādes “celtni”, kas neatstāj vienaldzīgu un pēc kuras negribas tā vienkārši doties mājās.
  • ceturtdiena, 20.09
    Baņuta Rubesa
    Septiņas pārdomas
    HOMO NOVUS atklāj 7. Festivālu ar drosmi. Septiņas pārdomas.
  • otrdiena, 18.09
    Ilze Rudzīte
    Saruna ar izrādes Dienu putas režisoru Florianu fon Hoermanu
    Mēs aicinām publiku piedalīties kolektīvā sapnī. Sapnis vienmēr ir dažādu gadījuma rakstura stāstu sajaukums, tomēr īsti nav skaidrs, kuri no tiem ir reāli.
  • pirmdiena, 20.08
    Gundega Laiviņa
    Gaidām festivālu un jūsu atmiņas!
    Meklējam zīdainīti ar baltu ādas krāsu Romeo Kasteluči izrādes BR.#04 Brisele pirmajai ainai, pārbūvējam Upīša Pasāžu...
Cube-Media

 

Par smēķēšanu

24. septembris, 2007
Krista Burāne

Vilnis Vējš savas pārdomas par pirmo Rabi Mruē izrādi šeit pat HN mājas lapā beidz ar lūgumu nejautāt vai tas, ko dara Libānas mākslinieks, patiešām ir teātris. Un es nejautāšu.
Lekciju viņš nospēlē lieliski un es jūtos kā studente, kura sēž auditorijā ar advancētu, savu priekšmetu mīlošu pasniedzēju „pie tāfeles“. 
Stundu garajā priekšnesumā Rabi Mruē izmanto klasiskai lekcija atbilstošus metadoloģiskos paņēmienus –
1) stāstījumu, kurš no personiskās pieredzes tiek virzīts uz vispārinājumu, no ikdienas aprakstiem izaug filozofiskos pārspriedumos;
2) ilustratīvo materiālu powerpoint, foto un video noformējumā;
3) auditoriju uzmundrinošus jokus, mirkļos, kad tā zaudē uzmanību.
Tad, kad Rabi Mruē sāk runāt par lietām, kas mani neinteresē, es varu vērot, kā viņš lasa savu lekciju no lapas, kā kustas viņa lūpas vai kājas zem galdiņa, varu iedomāties, ko es zīmētu uz lapu malām kladē, kuras man nav, kā izskatītos cigaretes dūmi, kurus viņš elegantos apļos izpūstu starp vārdiem, ja vien viņš tēlotu pasniedzēju, kurš smēķē. Ja vien viņš tēlotu kādu, kuram vajadzētu likt atmest smēķēšanu. Ja vien viņš tēlotu. Ja vien izrāde būtu par smēķēšanu. Bet izskatās, ka viņš tēlo to, ka netēlo. Turklāt dara to tik labi, ka pieķert Rabi Mruē melos jeb realitātes fikcijā, nav manos spēkos. Un nav arī interesanti. Tāpēc, ka ir citas daudz aizraujošākas lietas, ko izrādes laikā darīt. Piemēram, domāt. Daudz domāt par Rabi Mruē izstāstītajiem stāstiem no politikas, filozofijas, antropoloģijas, kultūras jomām, un pēc tam pazust vārdos. Apmaldīties tajos un saprast tikai to, ka nekas nav saprotams vai atrodams. Tieši tā pat kā aktiera un režisora personiskajā arhīvā, kurā viņš jau divdesmit gadus nesistemātiski kolekcionē dažādu avīžu rakstus par to, kas notiek viņa valstī.  Arhīvā, kurā glabājas pagātnes stāsti, kuri varētu kļūt par nākotnes notikumiem, ja vien kāds tos gribēs izstāstīt no jauna. Kā savus mākslas darbus – izrādēs, performancēs, fotoprojektos vai lekcijās.
Šobrī ir pagājusi pusotra stunda, kopš izrāde ir kļuvusi par pagātnes faktu, bet man uz mēles veidojas ļoti spēcīga nākotnes pēcgarša. Liekas, ka tieši to tad arī ir vērts ielikt atmiņu arhīvā – Kino Rīga mazajā zālē dzirdēto liecību par nākotnes iespējamību, pat zinot to, ka vienīgais, kas mūs gaida, ir nāve.

Komentāri (9)

  • 1. Eva @ 2014.07.22 17:41, teica:
    Awesome article! I help keep an in eye on your blog.
    Eva http://blog.lrytas.lt/feetloosegirl/2014/02/15/problem-on-top-of-foot/
  • 2. Annabelle @ 2014.07.31 22:19, teica:
    I have recently started a site, the info you provide on this web site has helped me greatly. Thanks for all of your time & work.
    Annabelle http://argilos-keramiki.pblogs.gr/2011/06/therina-seminaria-keramikhs-ston-argilo-axiopoihste-dhmioyrgika-.html
  • 3. Reynaldo @ 2014.08.14 09:02, teica:
    Real clean website, regards for this post.
    Reynaldo http://kevinmccray24.womenblog.us/The-first-blog-b1/Shoe-Lifts-are-Better-than-Elevator-Shoes-b1-p21.htm
  • 4. Joyce @ 2016.05.20 15:35, teica:
    Your answer lifts the inlceligtnee of the debate.
  • 5. Joyce @ 2016.05.20 15:36, teica:
    Your answer lifts the inlceligtnee of the debate.
  • 6. Victory @ 2016.05.21 04:29, teica:
    <a href="http://unsalx.com">Algihrt</a> alright alright that's exactly what I needed!
  • 7. Maliyah @ 2016.05.21 20:05, teica:
    No qustoien this is the place to get this info, thanks y'all. http://oorilkflcly.com [url=http://brjasmfs.com]brjasmfs[/url] [link=http://itpqpu.com]itpqpu[/link]
  • 8. Randhil @ 2016.05.22 05:58, teica:
    That's a posting full of <a href="http://sfwbskkf.com">ingihst!</a>
  • 9. Lola @ 2016.05.24 06:50, teica:
    Time to face the music armed with this great inoirmatfon. http://hmcdwfbmf.com [url=http://dresus.com]dresus[/url] [link=http://gqmnjevwczc.com]gqmnjevwczc[/link]