septembris

diskusijas

  • piektdiena, 05.10
    Normunds Naumanis
    Nāve kā politika
    Šokējoša žurnālistika un aktuāla publicistika, pārvērsta mākslas tēlos — tā varētu nosaukt divus spilgtus šī rudens teātra piedzīvojumus, ko piedāvāja mūsu reģiona galvenie starptautiskie teātra festivāli Homo Novus (Rīgā) un Sirenos (Viļņā).
  • piektdiena, 05.10
    Ieva Zole
    par divām festivāla Homo Novus izrādēm
    Ja es spētu īstenot visas glupības, ko fantazēju, mana dzīve būtu nesalīdzināmi labāka
  • piektdiena, 05.10
    Toms Treibergs
    Smagi, bet skaisti
    Valmieriešu veikumam piemīt stipra pēcgarša, pietiekama, lai būtu vērts mērot ceļu uz Vidzemi
  • piektdiena, 05.10
    Анна ГОРСКАЯ, Майя ВЕЙДЕ
    Homo Novus. Счет 3:2 в нашу пользу
    Hынешний фестиваль нового театра Homo Novus, прошедший в Риге с 19 по 29 сентября, принес несколько крупных разочарований, но все равно прошел на ура. Потому что откровений на нем было больше. Мы написали отчет о наиболее ярких моментах фестиваля — узнавайте, вспоминайте, радуйтесь, что в Риге бывает так интересно.
  • piektdiena, 05.10
    Dita Eglīte
    Britu humors un igauņu brīvība
    Šajā rakstā pievērsīšu uzmanību tiem Homo novus pasākumiem, kuros būtiska ir dejas un horeogrāfu klātbūtne.
  • pirmdiena, 01.10
    Krista Burāne
    Klusā deja
    Liekas, ka no visām Homo Novusa piedāvātajām izrādēm Džonatana Barouza un Mateo Fardžiona darbi ir vistuvāk cilvēka radošajai būtībai, aizmirstot par viņa sociālo statusu, psiholoģiju vai dzīvniecisko dabu.
  • piektdiena, 28.09
    Agnese Lūse
    Palīdzi man izturēt šo nakti
    Pārmaiņas pēc ir tik patīkami skatīties mākslu, kas neprasa sarežģītu kodu un simbolu struktūras šifrēšanu un teorētiskas priekšzināšanas, un kas ļauj vienkārši smieties par asprātību, neslēptu un apzinātu muļķošanos.
  • piektdiena, 28.09
    Orests Silabriedis
    Duets sēdus
    No pirmās līdz pēdējai kustībai šis priekšnesums ir mūzika. Turklāt gudri veidota, polifoniski smalka, impulsu saspēlēm bagāta, līdzsvarā starp nejaušo un izstrādāto.
  • trešdiena, 26.09
    Ieva Priediena
    BR.#04 BRISELE
    Tā ir izrāde, kuru brīžiem pat grūti skatīties, bet noteikti jāredz. Kaut vai lai pārbaudītu savas robežas…
  • otrdiena, 25.09
    Sergejs Timofejevs
    Tikšanās telpa
    Man vienmēr ir patikusi Upīša pasāža . Daudzus gadus šeit dzīvoja mani draugi, bet es netālu strādāju un reizēm iegāju kādā no vietējām kafejnīcām uzkost vai iedzert kādu tasi kafijas .
  • otrdiena, 25.09
    Edīte Tišheizere
    Silts septembra vakars
    Vakars ir brīnišķīgs. Deviņi. Upīša pasāža. Man patīk...
  • pirmdiena, 24.09
    Krista Burāne
    Par smēķēšanu
    Lekciju viņš nospēlē lieliski un es jūtos kā studente, kura sēž auditorijā ar advancētu, savu priekšmetu mīlošu pasniedzēju „pie tāfeles“.
  • svētdiena, 23.09
    Krista Burāne
    Reiz bija
    Pēc izrādes kāds saka, ka jaunā dejotāja un māksliniece spēlējoties ar mazām lietām līdzīgi, kā Ņekrošus ar lielajām.
  • svētdiena, 23.09
    Vilnis Vējš
    Meklējot pazudušo darbinieku
    Tomēr es nebeidzu brīnīties – kā šis vairāk nekā stundu garais nenozīmīguma kāpinājums tomēr savādā kārtā man likās bēdīgs?
  • piektdiena, 21.09
    Ieva Zole
    Spiegel im Spiegel
    Tik reti šodienas teātrī, ar dzelžainu precizitāti izvēloties ķieģeļus, no kuriem būvēt izrādi, izdodas radīt tādu izrādes “celtni”, kas neatstāj vienaldzīgu un pēc kuras negribas tā vienkārši doties mājās.
  • ceturtdiena, 20.09
    Baņuta Rubesa
    Septiņas pārdomas
    HOMO NOVUS atklāj 7. Festivālu ar drosmi. Septiņas pārdomas.
  • otrdiena, 18.09
    Ilze Rudzīte
    Saruna ar izrādes Dienu putas režisoru Florianu fon Hoermanu
    Mēs aicinām publiku piedalīties kolektīvā sapnī. Sapnis vienmēr ir dažādu gadījuma rakstura stāstu sajaukums, tomēr īsti nav skaidrs, kuri no tiem ir reāli.
  • pirmdiena, 20.08
    Gundega Laiviņa
    Gaidām festivālu un jūsu atmiņas!
    Meklējam zīdainīti ar baltu ādas krāsu Romeo Kasteluči izrādes BR.#04 Brisele pirmajai ainai, pārbūvējam Upīša Pasāžu...
Cube-Media

 

PAISUMS UN BĒGUMS / teātris uz ielas
Mariano Pensoti (Buenosairesa)
Režisors Mariano Pensoti
  • 23., 24., 25., 26. septembrī 21:00
Upīša Pasāža
2h
Latviešu valodā
Ieeja bez maksas

PAISUMS UN BĒGUMS

Iela, nakts. Šajā ielā deviņas savstarpēji saistītas telpas. Katrā telpā izlikti apskatei aktieri, kas nodarbināti dažādās situācijās. Dažreiz tie līdzinās īstiem, vietējiem iedzīvotājiem, citreiz to rīcība ir acīmredzami samākslota. Šie personāži neapzinās, ka tiek novēroti, un mierīgi dara savus ikdienas darbus. Bet darbu tiem maz. Situācijas tiek attīstītas bez dialogiem vai arī dialogi ir ļoti īsi. Tomēr ar subtitru palīdzību skatītājiem katrā situācijā ir iespēja ielūkoties te personāžu domās, te viņu dzīvesstāstā, pagātnē, te apstākļos, kādos tie nokļuvuši, kā arī ieraudzīt viņu nākotni, proti, nākamo brīdi tam, ko redzam. Domu ir daudz, un stāstu ir daudz.

Situācijas vienlaicīgi tiek izspēlētas abās ielas pusēs, skatītājiem dota iespēja pārvietoties no vienas situācijas otrā, sekot vēstījuma plūdumam un domām, kas pieejamas subtitros. Viss notiek kā paisumā un bēgumā, kas ļauj skatītājiem iesaistīties kādas ielas iedzīvotāju dvēseles dzīvē.

Piecas no deviņām situācijām notiek iekštelpās, bet ir redzamas no ielas; četras notiek tieši uz ielas. Katra situācija ilgst desmit minūtes. Tās sākas, beidzas un atkal sākas pēc noteiktiem intervāliem, tas ir precīzs mehānisms.

Kaut arī ne visām situācijām ir sižetisks turpinājums kādā citā situācijā, pāreju no vienas pie otras skatītājs var veikt vai nu noteiktā secībā vai uz labu laimi – šajā gadījumā katrs skatītājs izvēlas savu kombināciju, veidojot pats savu kopuma izjūtu. 

Personīgais te izlikts publiskai apskatei.

Rīgā šī izrāde turpina Homo Novus 2001 sākto tradīciju aicināt uz Latviju viesrežisorus, lai radītu īpašu festivāla izrādi ar vietējo mākslinieku piedalīšanos (Spēlēju, dancoju, režisore Vega Vaičūnaite no Lietuvas 2001. gadā, Cameriga, režisori Rimini Protokoll no Vācijas 2005. gadā).

Situācijas

1. situācija / lomās Gunārs Žideļūns
Motociklists tikko ir cietis avārijā. Viņa ķermenis guļ blakus motociklam ielas vidū. Skatītāji uzzina par viņa dzīvi līdz avārijas brīdim un to, ko viņš domā šinī brīdī, atrodoties starp dzīvību un nāvi.

2. situācija / lomās Ilze Rudzīte un Mārtiņš Eihe
Pāris, kura attiecībās iestājusies krīze, sēž istabā un vakariņo. Skatītāji viņus redz caur logu. Uz sienas projicētais teksts stāsta vīrieša ģimenes sešdesmit gadu vēsturi. Mēs uzzinām arī, kā šie divi cilvēki ir satikušies, kādas ir bijušas viņu attiecības, un kādēļ viņi taisās šķirties. Arī to, kas notiek šinī brīdī un ko viņiem nesīs nākotne.

3. situācija / lomās Nora Veignere un Ivars Auziņš
Vīrietis uz ielas stūra gaida nepazīstamu sievieti, ar kuru sarunāta tikšanās. Teksts atklāj gan vīrieša, gan sievietes dzīvi un stāsta par cerībām, ko viņi abi saista ar šo tikšanos.

4. situācija / lomās Madara Melberga un Valters Sīlis
Aina grāmatnīcā. Jauns puisis vēro meiteni līdzās. Skatītāji var izlasīt, ko viņš teiktu, ja saņemtos meiteni uzrunāt, un kādu kopīgu nākotni viņš iztēlojas.

5. situācija / lomās Arnita Jaunzeme
Sieviete mēģina aizmigt... gultā, kas novietota skatlogā. Teksts atklāj viņas apziņas un mentālo asociāciju plūsmu mirklī pirms aizmigšanas.

6. situācija / lomās Inese Mičule, Aigars Apinis un Pēteris Krilovs
Trīs dažādi personāži bārā. Vecs vīrs, kurš pēc sievas nāves ir apceļojis Hilton viesnīcas visā pasaulē. Oficiante, kas darba laikā lasa vēstuli no drauga, kurš dienē Irākā. Jauns vīrietis, kurš, lasot avīzi, iztēlojas, ka ir Belmondo.

7. situācija / lomās Andris Bērziņš
Vīrietis stāv uz balkona. Istabā aiz viņa pilnā sparā rit ballīte...

8. situācija / lomās Inga Tropa un Guntis Spridzāns
Jauns vīrietis trenē muskuļus, kamēr meitene viņam blakus uz klavierēm spēlē Šūbertu. Teksts stāsta par šo dīvaino tipāžu attiecībām un mūziku.

9. situācija / lomās Inga Siliņa un Mārtiņš Meiers
Puisis un meitene dodas no viena ielas stūra uz nākamo. Viņiem seko kamera. Vienā brīdī viņi apstājas un saplūst ilgā skūpstā. Tas ir viņu pirmais skūpsts, tādēļ viņi atcerēsies šo vietu un brīdi uz mūžu. Skatītāji var izlasīt arī, ko katrs no viņiem domā šajā mirklī.