septembris

diskusijas

  • piektdiena, 05.10
    Normunds Naumanis
    Nāve kā politika
    Šokējoša žurnālistika un aktuāla publicistika, pārvērsta mākslas tēlos — tā varētu nosaukt divus spilgtus šī rudens teātra piedzīvojumus, ko piedāvāja mūsu reģiona galvenie starptautiskie teātra festivāli Homo Novus (Rīgā) un Sirenos (Viļņā).
  • piektdiena, 05.10
    Ieva Zole
    par divām festivāla Homo Novus izrādēm
    Ja es spētu īstenot visas glupības, ko fantazēju, mana dzīve būtu nesalīdzināmi labāka
  • piektdiena, 05.10
    Toms Treibergs
    Smagi, bet skaisti
    Valmieriešu veikumam piemīt stipra pēcgarša, pietiekama, lai būtu vērts mērot ceļu uz Vidzemi
  • piektdiena, 05.10
    Анна ГОРСКАЯ, Майя ВЕЙДЕ
    Homo Novus. Счет 3:2 в нашу пользу
    Hынешний фестиваль нового театра Homo Novus, прошедший в Риге с 19 по 29 сентября, принес несколько крупных разочарований, но все равно прошел на ура. Потому что откровений на нем было больше. Мы написали отчет о наиболее ярких моментах фестиваля — узнавайте, вспоминайте, радуйтесь, что в Риге бывает так интересно.
  • piektdiena, 05.10
    Dita Eglīte
    Britu humors un igauņu brīvība
    Šajā rakstā pievērsīšu uzmanību tiem Homo novus pasākumiem, kuros būtiska ir dejas un horeogrāfu klātbūtne.
  • pirmdiena, 01.10
    Krista Burāne
    Klusā deja
    Liekas, ka no visām Homo Novusa piedāvātajām izrādēm Džonatana Barouza un Mateo Fardžiona darbi ir vistuvāk cilvēka radošajai būtībai, aizmirstot par viņa sociālo statusu, psiholoģiju vai dzīvniecisko dabu.
  • piektdiena, 28.09
    Agnese Lūse
    Palīdzi man izturēt šo nakti
    Pārmaiņas pēc ir tik patīkami skatīties mākslu, kas neprasa sarežģītu kodu un simbolu struktūras šifrēšanu un teorētiskas priekšzināšanas, un kas ļauj vienkārši smieties par asprātību, neslēptu un apzinātu muļķošanos.
  • piektdiena, 28.09
    Orests Silabriedis
    Duets sēdus
    No pirmās līdz pēdējai kustībai šis priekšnesums ir mūzika. Turklāt gudri veidota, polifoniski smalka, impulsu saspēlēm bagāta, līdzsvarā starp nejaušo un izstrādāto.
  • trešdiena, 26.09
    Ieva Priediena
    BR.#04 BRISELE
    Tā ir izrāde, kuru brīžiem pat grūti skatīties, bet noteikti jāredz. Kaut vai lai pārbaudītu savas robežas…
  • otrdiena, 25.09
    Sergejs Timofejevs
    Tikšanās telpa
    Man vienmēr ir patikusi Upīša pasāža . Daudzus gadus šeit dzīvoja mani draugi, bet es netālu strādāju un reizēm iegāju kādā no vietējām kafejnīcām uzkost vai iedzert kādu tasi kafijas .
  • otrdiena, 25.09
    Edīte Tišheizere
    Silts septembra vakars
    Vakars ir brīnišķīgs. Deviņi. Upīša pasāža. Man patīk...
  • pirmdiena, 24.09
    Krista Burāne
    Par smēķēšanu
    Lekciju viņš nospēlē lieliski un es jūtos kā studente, kura sēž auditorijā ar advancētu, savu priekšmetu mīlošu pasniedzēju „pie tāfeles“.
  • svētdiena, 23.09
    Krista Burāne
    Reiz bija
    Pēc izrādes kāds saka, ka jaunā dejotāja un māksliniece spēlējoties ar mazām lietām līdzīgi, kā Ņekrošus ar lielajām.
  • svētdiena, 23.09
    Vilnis Vējš
    Meklējot pazudušo darbinieku
    Tomēr es nebeidzu brīnīties – kā šis vairāk nekā stundu garais nenozīmīguma kāpinājums tomēr savādā kārtā man likās bēdīgs?
  • piektdiena, 21.09
    Ieva Zole
    Spiegel im Spiegel
    Tik reti šodienas teātrī, ar dzelžainu precizitāti izvēloties ķieģeļus, no kuriem būvēt izrādi, izdodas radīt tādu izrādes “celtni”, kas neatstāj vienaldzīgu un pēc kuras negribas tā vienkārši doties mājās.
  • ceturtdiena, 20.09
    Baņuta Rubesa
    Septiņas pārdomas
    HOMO NOVUS atklāj 7. Festivālu ar drosmi. Septiņas pārdomas.
  • otrdiena, 18.09
    Ilze Rudzīte
    Saruna ar izrādes Dienu putas režisoru Florianu fon Hoermanu
    Mēs aicinām publiku piedalīties kolektīvā sapnī. Sapnis vienmēr ir dažādu gadījuma rakstura stāstu sajaukums, tomēr īsti nav skaidrs, kuri no tiem ir reāli.
  • pirmdiena, 20.08
    Gundega Laiviņa
    Gaidām festivālu un jūsu atmiņas!
    Meklējam zīdainīti ar baltu ādas krāsu Romeo Kasteluči izrādes BR.#04 Brisele pirmajai ainai, pārbūvējam Upīša Pasāžu...
Cube-Media

 

RUNĀJOŠĀ DEJA / deja
Džonatans Barouzs un Mateo Fardžions (Londona)
Režisors Džonatans Barouzs un Mateo Fardžions
  • 29. septembrī 20:00
Dailes teātra mazā zāle
45 min
Bez teksta
Ls 7, 5 (ar atlaidi)

RUNĀJOŠĀ DEJA


Džonatans Barouzs (Jonathan Burrows, 1960) ir ieguvis klasiskā baleta izglītību. 80. gadu beigās vēl būdams Karaliskā baleta solists, viņš sāka pievērsties mūsdienu dejai. Ilgus gadus Dž.Barouzs turpināja paralēli dejot klasiskajās baleta izrādēs un eksperimentālos dejas projektos. Iepazīšanās ar komponistu Mateo Fardžionu pamodināja viņā interesi par mūziku un kompozīciju. Divus gadus Dž.Barouzs apguva mūzikas kompozīciju pie komponista Kevina Volansa, savulaik Karlhainca Štokhauzena asistena un  M.Fardžiona skolotāja. Šī posma idejas un aizraušanās ar minimālismu mūzikā kļuva par nozīmīgu saikni starp Dž. Barouzu un M.Fardžionu. 
Pēc ilgstošas savstarpējas sadarbības gadiem Dž.Barouzs un M.Fardžions izlēma veidot izrādi, kur abi satiekas uz skatuves. Dž.Barouzs jau agrāk bija veidojis projektu, kurā par skatuves parteneri izvēlējās dejā neskoloto, citas jomas profesionāli. Izrāde Weak Dance, Strong Questions (2001), kurā viņš dejoja kopā ar holandiešu teātra režisoru Janu Ritsemā, kļuva par plašu diskusiju objektu - vieni to pēla, citi cildināji, bet vienaldzīgo nebija. Dž.Barouzs bija parādījis radikāli jaunu veidu, kā dejā izteikt idejas, attālinoties no pierastās estētikas kanoniem. Šajā ziņā Dž.Barouzu var minēt līdzās mūsdienu dejas vēl tik nesenā "jaunā ideju viļņa" spilgtākajiem pārstāvjiem, franču konceptuālistiem Ksavjē Leruā un Žeromam Belam.
Pie savām ietekmēm un iedvesmas avotiem Dž.Barouzs līdzās jaunās mūzikas komponistam Morganam Feldmanam, leģendārajiem horeogrāfiem Mērsam Kaningemam un Stīvam Pakstonam, min arī dzeju, uzskatot, ka tā ir dejai visradniecīgākais izteiksmes veids, kā arī angļu tradicionālās vīru dejas un dzīvu, skaļi spēlētu dub reggae.


Mateo Fardžions (Matteo Fargion, 1961) ir dzimis Milānā, bet jau ilgus gadus dzīvo Londonā. Kopš 1988.gada viņš ir rakstījis mūziku vairākiem Džonatana Barouza darbiem, sacerējis arī kameroperu, oratoriju un mūziku daudzām teātra izrādēm, sadarbojies ar vācu teātra režisoru Tomasu Ostermaijeru u.c. M.Fardžiona darbu Duets, kas tapis kopā ar Kevinu Volansu, ir izdevusi ierakstu studija Black Box Records. M.Fardžions regulāri pasniedz kompozīcijas meistardarbnīcas Annas Terēzas Kersmakeres (Rosas) deju skolā P.A.R.T.S.