septembris

diskusijas

  • piektdiena, 05.10
    Normunds Naumanis
    Nāve kā politika
    Šokējoša žurnālistika un aktuāla publicistika, pārvērsta mākslas tēlos — tā varētu nosaukt divus spilgtus šī rudens teātra piedzīvojumus, ko piedāvāja mūsu reģiona galvenie starptautiskie teātra festivāli Homo Novus (Rīgā) un Sirenos (Viļņā).
  • piektdiena, 05.10
    Ieva Zole
    par divām festivāla Homo Novus izrādēm
    Ja es spētu īstenot visas glupības, ko fantazēju, mana dzīve būtu nesalīdzināmi labāka
  • piektdiena, 05.10
    Toms Treibergs
    Smagi, bet skaisti
    Valmieriešu veikumam piemīt stipra pēcgarša, pietiekama, lai būtu vērts mērot ceļu uz Vidzemi
  • piektdiena, 05.10
    Анна ГОРСКАЯ, Майя ВЕЙДЕ
    Homo Novus. Счет 3:2 в нашу пользу
    Hынешний фестиваль нового театра Homo Novus, прошедший в Риге с 19 по 29 сентября, принес несколько крупных разочарований, но все равно прошел на ура. Потому что откровений на нем было больше. Мы написали отчет о наиболее ярких моментах фестиваля — узнавайте, вспоминайте, радуйтесь, что в Риге бывает так интересно.
  • piektdiena, 05.10
    Dita Eglīte
    Britu humors un igauņu brīvība
    Šajā rakstā pievērsīšu uzmanību tiem Homo novus pasākumiem, kuros būtiska ir dejas un horeogrāfu klātbūtne.
  • pirmdiena, 01.10
    Krista Burāne
    Klusā deja
    Liekas, ka no visām Homo Novusa piedāvātajām izrādēm Džonatana Barouza un Mateo Fardžiona darbi ir vistuvāk cilvēka radošajai būtībai, aizmirstot par viņa sociālo statusu, psiholoģiju vai dzīvniecisko dabu.
  • piektdiena, 28.09
    Agnese Lūse
    Palīdzi man izturēt šo nakti
    Pārmaiņas pēc ir tik patīkami skatīties mākslu, kas neprasa sarežģītu kodu un simbolu struktūras šifrēšanu un teorētiskas priekšzināšanas, un kas ļauj vienkārši smieties par asprātību, neslēptu un apzinātu muļķošanos.
  • piektdiena, 28.09
    Orests Silabriedis
    Duets sēdus
    No pirmās līdz pēdējai kustībai šis priekšnesums ir mūzika. Turklāt gudri veidota, polifoniski smalka, impulsu saspēlēm bagāta, līdzsvarā starp nejaušo un izstrādāto.
  • trešdiena, 26.09
    Ieva Priediena
    BR.#04 BRISELE
    Tā ir izrāde, kuru brīžiem pat grūti skatīties, bet noteikti jāredz. Kaut vai lai pārbaudītu savas robežas…
  • otrdiena, 25.09
    Sergejs Timofejevs
    Tikšanās telpa
    Man vienmēr ir patikusi Upīša pasāža . Daudzus gadus šeit dzīvoja mani draugi, bet es netālu strādāju un reizēm iegāju kādā no vietējām kafejnīcām uzkost vai iedzert kādu tasi kafijas .
  • otrdiena, 25.09
    Edīte Tišheizere
    Silts septembra vakars
    Vakars ir brīnišķīgs. Deviņi. Upīša pasāža. Man patīk...
  • pirmdiena, 24.09
    Krista Burāne
    Par smēķēšanu
    Lekciju viņš nospēlē lieliski un es jūtos kā studente, kura sēž auditorijā ar advancētu, savu priekšmetu mīlošu pasniedzēju „pie tāfeles“.
  • svētdiena, 23.09
    Krista Burāne
    Reiz bija
    Pēc izrādes kāds saka, ka jaunā dejotāja un māksliniece spēlējoties ar mazām lietām līdzīgi, kā Ņekrošus ar lielajām.
  • svētdiena, 23.09
    Vilnis Vējš
    Meklējot pazudušo darbinieku
    Tomēr es nebeidzu brīnīties – kā šis vairāk nekā stundu garais nenozīmīguma kāpinājums tomēr savādā kārtā man likās bēdīgs?
  • piektdiena, 21.09
    Ieva Zole
    Spiegel im Spiegel
    Tik reti šodienas teātrī, ar dzelžainu precizitāti izvēloties ķieģeļus, no kuriem būvēt izrādi, izdodas radīt tādu izrādes “celtni”, kas neatstāj vienaldzīgu un pēc kuras negribas tā vienkārši doties mājās.
  • ceturtdiena, 20.09
    Baņuta Rubesa
    Septiņas pārdomas
    HOMO NOVUS atklāj 7. Festivālu ar drosmi. Septiņas pārdomas.
  • otrdiena, 18.09
    Ilze Rudzīte
    Saruna ar izrādes Dienu putas režisoru Florianu fon Hoermanu
    Mēs aicinām publiku piedalīties kolektīvā sapnī. Sapnis vienmēr ir dažādu gadījuma rakstura stāstu sajaukums, tomēr īsti nav skaidrs, kuri no tiem ir reāli.
  • pirmdiena, 20.08
    Gundega Laiviņa
    Gaidām festivālu un jūsu atmiņas!
    Meklējam zīdainīti ar baltu ādas krāsu Romeo Kasteluči izrādes BR.#04 Brisele pirmajai ainai, pārbūvējam Upīša Pasāžu...
Cube-Media

 

ISTABAS SERVISS / dzīvā filma
Gob Squad (Berlīne)
Režisors Gob Squad
www.gobsquad.com
  • 27., 28. septembrī 22:00
Viesnīca Albert Hotel
5h
Angļu valodā
Ls 10, 5 (ar atlaidi)

ISTABAS SERVISS

Divas sievietes, divi vīrieši, četri numuri, viena viesnīca. Viss, ko viņiem ievajagas, tiek nekavējoties piegādāts viesnīcas istabiņā. Vienīgā problēma – neviens no viņiem nevar aizmigt. Viņi cīnās ar bezmiegu un nakts stundām, ejot aukstā dušā, iztukšojot minibāru, atceroties satraucošus notikumus no pašu dzīves. Viņi var darīt visu, kas ienāk prātā, jo viņus novēro tikai videokameras acs. Un ar šīs kameras palīdzību viņi meklē iedomātus draugus, demonstrē dejas soļus, cenšas piepildīt sapņus un atbildēt uz tiem jautājumiem, kas pārņem bezmiega nomocīta cilvēka prātu.

Viesnīcas konferences telpā skatītāji seko četru mākslinieku bezmiega naktij četros ekrānos. Hoteļa anonīmajā un diskrētajā atmosfērā gobskvadieši pēc skatītāju pieprasījuma izspēlē aizliegtas spēles un nepiepildītas vēlmes. Istabas serviss ir aicinājums uz spēli ar atvērtu finālu. Skatītāji izlemj, kuru no māksliniekiem apciemot un kāds būs šis apciemojums. Kāds ir iznākums? Ballīte vai katra norobežošanās savā vientulībā? Vai publika pametīs viesnīcu pasīvu vērotāju statusā vai kā tikko notikušās performances līdzdalībnieki – tas ir atkarīgs no jums.

“Mēs nevienu nespiežam neko darīt,” saka viena no kompānijas dibinātājām Sāra Toma. “Tā ir jūsu izvēle, un ja jūs to darāt, mums par to prieks. Jūs varat būt pilnīgi pasīvs. Bet jūs varat arī ietekmēt notikumu gaitu.”

“Telefons ir mūsu vienīgais saziņas līdzeklis ar citiem cilvēkiem. Man ir videokamera, tātad mani konfrontē manis pašas attēls, bet tas arī viss”, Sāra turpina, “Tā ir ārprātīga vientulība – sēdēt šeit stundām ilgi vienam pašam.”

Performances laikā skatītāji drīkst brīvi aiziet un atgriezties, iesaistīties spēlē vai doties uz bāru. Tas nepavisam nav tradicionāls vakars teātrī. "Es domāju, ka cilvēki šodien vairs nav tik pārliecināti par to, kas īsti ir tradicionālais teātris. Viņus aizvien vairāk interesē labs priekšnesums, laba performance. Tas ko darām mēs, nav vienkārši paņemt videokameru, safilmēt materiālu un tad izdomāt, ko ar to darīt. Jo tas būtu falšs triks… Mūsu ideja ir, lai viss notiek dabiski un dzīvajā.”